FITness – lesson #1 – Knowing your body

Types of body

Some of you wanted my input on how to lose weight or gain mass. And if I have any reference about where they can find all the info on this. This topic I think it is the most common to come by if you know where to search or what to search. Our society now is really lazy cause anything that I write here can be found on most fitness site’s and some of the information should be basic knowledge of human anatomy. But if I can be of assistance, why not.

Some of my readers know me from gym, and also have seen me workout thus an example is always a good start as you have the end product of a diet or a workout in front of you. I want to thank the people who trusted me and asked me to write about this.

** PLEASE NOTE : that anything that I will be writing here can be found on the internet as well. I will try to underline some useful information but I do not feel I am entitled to give advises about a domain I am not outstanding at.

So, I will present what information you need to know about your body when wanting to loose or gain weight.

First of all and the most important information should be the one about your body.

Body types differ and I am sure that you may know or identify all of the body types I will present if not in you, surely at some of your friends or colleagues.

Based on the “Atlas of Human Anatomy for the artist “, W.H.Sheldon came with 3 distinctive patterns :

Ectomorph

n ectomorph is a typical skinny guy. Ecto’s have a light build with small joints and lean muscle. Usually ectomorph’s have long thin limbs with stringy muscles. Shoulders tend to be thin with little width.

  • Small “delicate” frame and bone structure
  • Classic “hardgainer”
  • Flat chest
  • Small shoulders
  • Thin
  • Lean muscle mass
  • Finds it hard to gain weight
  • Fast metabolism

Ectomorphs find it very hard to gain weight. They have a fast metabolism which burns up calories very quickly. Ecto’s need a huge amount of calories in order to gain weight. Workouts should be short and intense focusing on big muscle groups. Supplements are definitely recommended. Ectomorphs should eat before bed to prevent muscle catabolism during the night. Generally, ectomorphs can lose fat very easily which makes cutting back to lean muscle easier for them.

Mesomorph

A mesomorph has a large bone structure, large muscles and a naturally athletic physique. Mesomorphs are the best body type for bodybuilding. They find it quite easy to gain and lose weight. They are naturally strong which is the perfect platform for building muscle.

  • Athletic
  • Generally hard body
  • Well defined muscles
  • Rectangular shaped body
  • Strong
  • Gains muscle easily
  • Gains fat more easily than ectomorphs

The mesomorph body type responds the best to weight training. Gains are usually seen very quickly, especially for beginners. The downside to mesomorphs is they gain fat more easily than ectomorphs. This means they must watch their calorie intake. Usually a combination of weight training and cardio works best for mesomorphs.

Endomorph

The endomorph body type is solid and generally soft. Endomorphs gain fat very easily. Endo’s are usually of a shorter build with thick arms and legs. Muscles are strong, especially the upper legs. Endomorphs find they are naturally strong in leg exercises like the squat.

  • Soft and round body
  • Gains muscle and fat very easily
  • Is generally short
  • “Stocky” build
  • Round physique
  • Finds it hard to lose fat
  • Slow metabolism
  • Muscles not so well defined

When it comes to training endomorphs find it very easy to gain weight. Unfortunately, a large portion of this weight is fat not muscle. To keep fat gain to a minimum, endomorphs must always train cardio as well as weights. Usually supplements may not be needed as long as the person has a high protein intake in their diet.

(information was taken directly off the internet after I validated the information)

Now what is important to know is that gene’s have splitted and sometimes or some people aren’t only one of these types, they actually can find themselves in the cross of two.

either you are a mesomorph/endomorph or  ectomorph/mesomorph or you can find yourself in a weird combination (but that’s rare).

If you find yourself in one of these categories you have the option on the internet to choose the correct diet and the correct training which can help you achieve your Objective.

So don’t be lazy or try not to adopt diets that you hear or find on the internet, cause you may torture yourself with no outcome whatsoever.

————————————————————————————————————————————————————————

ROMANIAN LANGUAGE

————————————————————————————————————————————————————————

Din cauza multiplelor articole circulate pe internet si lipsa verificarii lor de catre oamenii cititori, am considerat ca pot adauga o categorie care sa indrume oamenii in a-si intelege propriul corp si a pleca pe o pista buna a modificarilor facute in viata lor in atingerea telului lor.

Informatiile sunt la dispozitia oricarei persoane pe site-uri specializate de fitness dar posibil uneori cautarea este prea lunga, sau limba nu este inteleasa de catre unii. Nimic mai usor pentru mine, m-am gandit sa va ofer informatiile necesare sa va atingeti obiectivele CAT MAI USOR (ca doar asta vrem) si in acelasi timp cat mai inteligent.

Cativa din cititorii mei m-au vazut la sala, au vazut cum lucrez si le-au placut. Mereu si in orice domeniu este bine sa iti alegi un mentor sau o persoana care dovedeste pricepere si doresti sa atingi nivelul lui/ei. Asa stii ca metodele folosite au avut efect.

**ATENTIE : Orice as scrie in aceasta sectiune se poate gasi pe internet . Voi incerca sa insist si sa subliniez anumite informatii utile dar nu consider ca sunt in pozitia in care sa pot da sfaturi personale despre acest domeniu.

Deci, astea fiind spuse ,va voi da informatian necesara in cum sa pierdeti sau sa cresteti in greutate.

Prima lectie in orice este sa te cunosti si sa iti cunosti corpul in cazul asta.

ECTOMORFUL

Este acea persoana care da impresia ca nu se ingrasa , dar nici nu acumuleaza masa musculara , indiferent ce ar face. Acest lucru se intampla , datorita ratei metabolice crescute destul de mult , dar si din cauza constructiei ,ce nu permite cresterea in greutate.

Conformatie fizica :

  • Aspect general – Este caracterizat printr-o  forma a corpului lungita , fragilitate si delicatete.
  • Fata : Este mica in raport cu craniul . Are barbie ascutita , nas ascutit si subtire , buze fine , gat lung si subtire.
  • Toracele : Este scurt. Umerii sunt cazuti iar coastele proeminente.
  • Abdomenul : Plat , scurt si nu prea profund.
  • Pielea : Fina , uscata , prezinta riduri si tinde sa se cojeasca.
  • Membrele : Sunt lungi si subtiri. Atat bratele cat si degetele ,care la randul lor, sunt lungi , prezinta o fragilitate crescuta.
  • Muschii : Fini si nu ies in relief.
  • Oasele : Sunt mici si delicate.

PERSONALITATE :

Este o persoana visatoare ,dar foarte rafinata si obisnuieste sa  manifeste o atentie deosebita pentru tot ce este in jur. Fiind o persoana interiorizata , de obicei nu prefera sa se expuna prea mult in public , avand nevoie de intelegere din partea celor din jur.

Niciodata nu doreste sa deranjeze pe nimeni , dovada ca vocea sa este foarte retinuta. Poate fi uneori foarte rational , preferand sa nu-si expuna latura sentimentala decat celor apropiati.

Manifesta insa, o rezistenta crescuta la alcool , neavand schimbari de personalitate in urma consumului.

Una din principalele sale nevoi psihologice este cea de a avea intimitate.

In principal scopurile si actiunile sale sunt orientate catre perioadele tarzii ale vietii.

ALIMENTATIE RECOMANDATA :

Ectomorfii au metabolismul foarte accelerat si acumuleaza foarte greu masa musculara sau tesut adipos. Dieta recomandata pentru a o urma este cea hipercalorica in care predomina carbohidratii.

Sunt recomandate suplimentele nutritive pentru cresterea masei musculare si enzimele digestive.

De evitat energizantele si suplimentele pentru slabit.

EXERCITII FIZICE : Se recomanda antrenamentele intense si rare .

MEZOMORFUL

Este cel de-al doilea tip somatic si se spune ca persoanele mezomorfe sunt binecuvantate din punct de vedere genetic ,deoarece se pot adapta la aproape orice tip de efort . Este cunoscut ca majoritate celor care exceleaza in culturism sau fitness , dispun de  acest tip somatic.

Conformatia fizica

In general arata bine , chiar daca nu face sport in mod constant , dar un pic de miscare va face minuni pentru aspectul fizic si pentru definirea musculaturii.

  • Mezomorful este caracterizat prin aspect atletic si duritate.
  • Fata : Este proeminenta , are nas puternic ,buze groase iar gatul este lung si musculos.
  • Toracele : Mai dezvoltat decat abdomenul.
  • Abdomenul : Mai mic , dar soldurile sale sunt robuste.
  • Pielea : Este groasa , cu par perfect vizibil.
  • Membrele : Sunt masive , iar antebratul are aceeasi grosime ca bratul.
  • Muschii : Prezinta denivelari si sunt iesiti in evidenta.
  • Oasele : Sunt proemintente.

PERSONALITATE :

Mezomorful este un tip energic, ce are nevoie de actiune. Cand comunica se manifesta intr-un mod expansiv , iar fata de cei din jur prefera sa nu aibe menajamente si spune mereu ce gandeste intr-un mod direct.

Ii plac spatiile deschise , manifestand cateodata tendinte claustrofobice. Prefera actiunile dinamice ce prezinta un anumit nivel de risc sau intrecere ,el insusi fiind un competitor agresiv.

Spre deosebire de endomorf sau ectomorf , prezinta o mare rezistenta la durere fizica.

Cand conuma alcool ,devine de obicei mai hotarat si agresiv.

Prefera sa-si petreaca timpul cu activitati specifice tineretii.

ALIMENTATIE RECOMANDATA :

Desi poate manca orice si oricand , fara risc mare de ingrasare nu trebuie insa, sa exagereze.

Se recomanda o alimentatie echilibrata , dar diversificata.

EXERCITII FIZICE :

Se recomanda atat antrenamentele clasice , cat si aerobicele . Atentie insa la suprasolicitare deoarece ii dauneaza mezomorfului. Se recomanda 3-4 sesiuni de antrenament pe saptamana..

ENDOMORFUL

Este un tip oarecum nefericit deoarece va trebui sa depuna eforturi serioase pentru a slabi , deoarece dispune de cantitati mari de tesut adipos. Avantajul este insa , ca poate acumula masa musculara foarte repede.

CONFORMATIE FIZICA :

  • Ca aspect general se caracterizeaza prin rotunjimea si moliciunea corpului.
  • Fata : Este moale si rotunda. Are gat scurt , nas evidentiat si urechi plate.
  • Toracele : Umerii sunt lati ,dar pe piept are depozitata o cantitate mare de grasime.
  • Abdomenul : Este mare.
  • Pielea : Este moale , neteda si catifelata.
  • Membrele : Dispune de membre scurte.
  • Muschii : Au putin relief muscular.
  • Oasele : Sunt relativ mici.

PERSONALITATE:

Este foarte relaxat in tinuta si miscari .Prefera confortul fizic si compania celor apropiati. Simte o placere deosebita cand mananca , motiv pentru care se ingrasa repede.

In relatiile cu ei din jur , doreste sa primesca in mod constant afectiune si validare. Nu prezinta fluctuatii emotionale fiind destul de constant .Este foarte tolerant cu persoanele din jur si se simte bine cand ajuta.

Prezinta o sensibilitate crescuta la durere. Cand consuma alcool devine relaxat si sociofil.

ALIMENTATIE RECOMANDATA :

Fiind predispus ingrasarii  , are nevoie sa consume alimente ce au un continut redus de calorii.

EXERCITII FIZICE :

Se recomanda antrenamentele intese , de cel putin 30 de minute ,pentru a mentine pulsul la 60-75 % din capacitate si pentru a creste rata metabolica.

Pentru endomorf sunt bune atat exercitiile cu greutati ,cat si cele cardio.

(acest text a fost luat de pe internet dupa o vasta validare a informatiilor)

Tot o informatie utila este faptul ca o persoana se poate regasi in doua dintre cele enumerate mai sus, fiind mezomorf/endomorf or  ectomorf/mesomorf.

Daca v-ati regasit in una din cele de mai sus, acum sunteti pe drumul cel bun in a va cauta o dieta corecta si un program de antrenament pe tipul tau de corp sa poti obtine performanta dorita.

Sa nu va fie lene sa plecati pe drumul cel bun citind cum sa obtii ceea ce vrei decat sa alegi sa tii diete auzite sau nesanatoase de pe internet.

Va doresc o cautare placuta pana la urmatorul articol.

Posted on February 2, 2014, in FITness and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: